Sos stangli


Egy pár nappal ezelőtt elhatároztam, hogy sütök egy pár sós stanglit. Nagy nehezen rávettem magam, hogy lemenjek a boltba megvenni a hozzávalókat. Nekiláttam a tésztát gyúrni apám közben kommentálta, hogy mit nem csinálok jól. Sikerült meggyúrni a tésztát és hagytam pihenni 20 percet. Begyújtottam a sütőt, hogy melegedjen, a tésztát kinyújtottam bekentem tojássárgájával és megszórtam köménymaggal. Betettem a sütőbe egy kissebb adagot, hogy lássam mennyi idő alatt sül meg. Korulbelul 15 percet kellett sütni…

A recept ami utan csinaltam:

Hozzávalók:

30 dkg liszt 12 dkg margarin 3-4 ek tejföl, só, sütopor (tojás a kenéshez) köménymag, szezámmag, vagy mák a tetejére

Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk, kinyújtuk, aztán összehajtjuk, megint kinyújtjuk fél ujjnyi vastagságúra, és csíkokra vágjuk. Tojással, vagy vízzel megkenjük a tetejüket, a magokkal megszórjuk, és elomelegített sütoben aranysárgára sütjük.

Leave a Reply

